Modern Warfare 2 preview

Prvé podrobnosti o Modern Warfare 2 v obsiahlom preview.

Modern Warfare 2 preview

Prvé podrobnosti o Modern Warfare 2 v obsiahlom preview.

Modern Warfare 2 preview

Prvé podrobnosti o Modern Warfare 2 v obsiahlom preview.

Splinter Cell: Chaos Theory

Před nějakou dobou jsem slíbil, že přinesu informace ohledně co-op hry v Splinter Cell: Chaos Theory, (dále jen CT). Právě to se stalo největším lákadlem v novém dílu. Je to zatím první pokus firmy UbiSoft, kdy dělá co-op hru do Splinter Cellu. Zde sami autoři potvrdili, že jim právě kooperativní mód dělal největší potíže a byla to prý nejtěžší práce na celé hře. Také jsme mohli číst různé informace o tom, že UbiSoft vsadili na divokou kartu a netuší jaký úspěch vůbec co-op hra přinese. Zatím vylezly na povrch dvě videa a tak se nám mlže zdát, že UbiSoft kryjí všechny tyto informace a mají pro nás něco schované. Že by nějaké překvapení? Chtějí nás překvapit, nebo jen čekají na vhodnou chvíli kdy vypustí co-op demo?! Spíše UbiSoft chce kooperativní hru nechat ve „stínech“, aby nás nepřipravila o to velké překvapení na které tak čekáme. Jsou jen dohady, které mohou směřovat k právě a nemusí, každopádně vydání hry Splinter Cell Chaos Theory se blíží a tak neuškodí napsat menší článek o kooperativní hře.

Co nás čeká?.....Pohyby:

No, čeká nás toho opravdu hodně,:) Takto by se dal shrnout celý článek, který chci napsat, protože kooperativní hra přinese a nebojím se použít to slovo „revoluční“ zážitek. Když bych to měl vzít od začátku tak nás čeká široká škála pohybů, nejen samotného hráče, ale také dohromady se svým kolegou. Někdy se prostě nedostanete na různé místo, protože je za potřebí druhé síly, aby vám pomohla do vyšších míst, skrze laserové paprsky apod. Někdy zase budete potřeboval kolegu k odstranění nějakého cíle, jindy zase pro slaňování. Co se týče základních pohybů, ty zůstanou ze Single-playeru nezměněny. Co se týče „kooperativních“ pohybů, těch bude ve hře o dost více a budou stejné jako v Multi-playeru. Možná u nich budou lepší pohyby a nějaký ten kooperativní pohyb přibude, ale budou se ovládat stejně, a to pomocí jediného tlačítka na klávesnici. Možná se to zdá být nemožné udělat tolik pohybů pomocí jediného tlačítka, ale je tomu tak a musím říct, že to se povedlo na 100%.

Mise:

Jak už jsem kdysi psal. Ve hře budou 4 unikátní mise, které budou nejspíš rozdělené na několik částí, protože jedna velká mise by bylo opravdu hodně. Mise budou stejně jako v Single-playeru vyprávět nějaký příběh jenž má být paralelní k událostem v SP. Hrát se bude za dva mladší agenty, nikoli za Sama Fischera, takže nedojde k hádkám typu: „já budu Fischer“ apod. Ale i tak to nepomohlo a já osobně slýchám už teď návrhy v podobě" ty modré brýle si beru já" nebo „Modré brýle jinak nehraji, nebudu vypadat jak chodící mina“. Mně osobně je to jedno, ať se modrými brýlemi třeba udusí, stejně nebudu chodit a koukat jak mám krásně modré/červené brýle. Tím už jsem trošku odbočil a vrátím se zpět k misím. Ono se není ani k čemu dalšímu vracet. Průběh misí byl zatím utajen, víme jen že se první mise bude odehrávat v Peru. Doufejme jen, že kooperativní hra bude aspoň dlouhá, aby nám zabrala 10 hodin hraní čistého času. Čím víc, tím líp. K tomu, ale dopomůže fakt, že se hra nedá ukládat v celém průběhu, možná v podobě nějaký checkpointů nebo tak podobně, ale o tom jsem zatím neslyšel. Mise se budou stejně jako Single-player (SP) odehrávat v noci, tichosti a naprosté obezřetnosti.

Umělá inteligence trochu jinak!

Umělá inteligence se oproti SP bude lišit. Zde také museli UbiSoft hodně zapracovat, stejně jako v podobných případech. Tady je to vše uděláno tak, že nepřítel narozdíl od SP nepočítá s jedním nepřítele, ale hned s více. Proto když spatří prvního agenta nenechá nic náhodě a přivolá si k sobě pomoc, aby ho měl kdo krýt. Zde je už cíl jasný. Rozdělit si úkoly a zabít oba hlídače. Samozřejmě, že mluvíme o třetím díle, takže nepřátelé budou na vysoké úrovni a rozhodně nebudou tupí. Tím neříkám, že by v předchozích dílech byli nějak špatní, ale nebylo to ono, kdež to v CT už nepřátelé ví co a jak. Abych dokončil co jsem načal. Pokud hlídka spatří oba agenty, jde už do tuhého a nikdo neriskuje a volá si další posily. V tu chvíli už začíná „masakr“ a v tu chvíli je to jasné. Zde si nesmím nechat jeden nápad pro sebe. Napadlo mě to když jsem tohle začal psát. Říkal jsem si, když v co-op nebudou savy a třeba ani checkpointy, co kdyby udělali tzv. záchranu? Asi každý pamatuje na SC 1 kdy v poslední misi zajali Sama Fisher, po chvíli zhasnuly světla a Sam opět vyklouzl smrti. Napadla mě myšlenka, co kdyby podobnou záchranu měl každý z agentů. Samozřejmě na každou misi by měl každý agent jen jednu takovou záchranu. Tím pádem by nemusel celý tým zemřít, ale mohli by se pokusit zvrátit svůj osud. Místo zastřelení by vás třeba pětičlenná hlídka postavila k sobě a začala vyslýchat. V tu chvíli by jeden z agentů vyslal varovný signál a Lambert by to zařídil. Zdá se mi to jako dobrý nápad, ale pokud by záchranu neměl už ani jeden z agentů tak by vše bylo jasné: ) I tak se mi to zdá jako dobrý nápad a kdo ví, třeba to tam bude: )

Ozvučení:

Tak co k tomu dodat? Ozvučení bude jako vždy na vysoké úrovni a podporovaný nejnovější EAX vše zařídí. I kooperativní hra by měla být doprovázená různými hudebními klipy, opět pokud vás někdo uslyší/uvidí tak zazní hudba. Zatím je to jen nepotvrzená informace, ale dá se tomu věřit, protože co by byl SC3 bez pořádného hudebního doprovodu? Co se týče komunikace, tak z posledního traileru se potvrdilo mé nepotvrzené info. Teda aspoň mě se zdálo, že hlas zněl jako z vysílačky, i když to nebylo tak věrohodné určitě to stojí za to.

Excelentní grafika a HW nároky:

Musím říct, že zde musím UbiSoft pochválit na jedničku s hvězdičkou. Pokud se koukáte na obrázky s podporou HW shaders 3.0 neunikly vám droboučké detaily o kterých se nám nesnilo. Budeme se spíše věnovat HW shaderům 2.0, protože to má zatím většina uživatelů a i na těchto shaderech hra vypadá úžasně. Není to podání DOOM 3, ale HL 2 se to rozhodně vyrovná. Konečně jsem se dočkal věci o které jsem si myslel, že se nikdy nikde neobjeví. Týká se to deště na postavě, protože pokud Sam vyleze ven kde zrovna prší jde na něm rozeznat, že má promočený oblek a kapky na jeho tváři vypadají věrohodně. Je to opět Unreal Engine + Navol engine, který UbiSoft vytáhl snad nad jeho možnosti. Nové světelné efekty, záblesky, termální efekty, voda, déšť, pohyby postav…..prostě na co si hráč vzpomene mu grafika hry dá. Vše si samozřejmě bere svou daň, ale v podání SC 3 to neplatí zase tolik. Hru jsem testoval na AMD Athlon 2.6 GHz, 1 GB RAM, ATI 9600 XT 256 MB a hra jela 1024×768 na MEDIUM/HIGH s vypnutým Anti-Aliasingem, takže o nějaké extra náročnosti nemůže být řeč. Hra jela i na CPU 1.6, 512 MB RAM, GF 4 Ti 4200 na rozlišení 640×480 při low.

Co na závěr?

Závěrem můžu říct, že UbiSoft zatím neukazuje sílu kooperativní hry, ale až tohle eso vytáhne ven (31.3.2005) tak se všichni budeme divit a nezbude nám nic jiného než oči pro údiv. Kooperativní hra je lákadlem pro všechny hráče, ať už ve stealth-akcích tak v normálních střílečkách. Každopádně se máme na co těšit, protože kooperativní kampaň přinese nové věci v podobě pohybů, grafiky atd.