Modern Warfare 2 preview

Prvé podrobnosti o Modern Warfare 2 v obsiahlom preview.

Modern Warfare 2 preview

Prvé podrobnosti o Modern Warfare 2 v obsiahlom preview.

Modern Warfare 2 preview

Prvé podrobnosti o Modern Warfare 2 v obsiahlom preview.

Splinter Cell: Chaos Theory Popis hry

Pokud patříte mezi milovníky stealth akci, jako je Splinter Cell tak vám rozhodně neměl uniknout „revoluční“ multiplayer. Pokud je to opravdu pro někoho tabu, tak si nejdříve přiblížíme co MP Pandory Tomorrow vlastně je.

Multiplayer:

Spies, neboli Shadow Net jsou Hi-Tech borci jako je Sam Fisher, ale v MP si za něj nezahrajete. Výbava těchto dvou tajných agentů není nijak obrovská a rozhodně nemůže žádná z věciček usmrtit. Jedinou smrtící zbraní jste vy sám a váš praťák. Největší zbraní jakou máte je týmová hra a hlavně, pohybovat se Vsetínech a být nepozorován. Jediné čím můžete protivníka zpomalit, nebo na malou chvíli ochrnou je vaše paralizujicí puška s laserovým zaměřovačem. Spies se oproti Mercenaries dostane do jakýchkoliv míst a díky pohledu 3rd person vidíte za roh, zdi atd. Kdežto Mercenaries se ovládá z pohled 1st person a vaše pohyby jsou velice omezené.

Mercenaries, neboli Argus jsou vojáci, kteří mají za úkol zabít vetřelce a ubránit daný cíl. K tomu, aby se jim taková věc povedla mají střelné zbraně, proxy miny, spy trapy, tazer a plno další užitečných věciček 21. století. Oproti Spies se Mercenaries nedostanou do míst jako třeba větrací šachta, skulinka stropu apod. ale za to mají v boji na blízko obrovskou převahu a většinou je to jasná výhra. Tak nebo tak, každý z postav má něco, ale podle mého názoru toho mají Mercenaries až příliš. Bohatě stačí zbraň a máte co dělat. Rozhodně bych zrušil tazer, který Spies hodně komplikuje únik, protože má hodně velikou silu a veliký dosah. No, představte si zbraň, která vám ubírá životů dost a k tomu tazer kdy jedna rána ubere hned půlku zdraví a k tomu vás pošle k zemi. Abych ještě řekl co jsem úvodem nějak zapomněl. MP je pro 4 hráče, 2 Spies a 2 Mercenaries. Cíle a mapy jsou v MP PT různé, jednou máte zneutralizovat 3 bomby ND133 po dobu 12-ti sekund, jindy máte vzít obsah ND133 a donést ji na bezpečné místo a potom je tu mód Sabotage, který jsem bohužel nikdy nezkusil a zkoušet nebudu, protože když jsem viděl v Briefingu co se má všechno udělat, hned mi došlo, že to bude hotový masakr. Co se týče map v Pandora Tomorrow (dále PT), jsou dobře propracované, ale mně osobně se líbí nejvíce Mount Hospital a Warehouse. Map je celkem 7, někdy vám přijde, že 4 hráči na jednu mapu je až moc.

Srovnávání:

Jaký je rozdíl Pandory Tomorrow (PT) a Chaos Theory (CT) když obě dvě hry mají stejný základ v MP? Nahoře jsem popsal pár věcí, které zůstávají u obou her stejné a teď bych začal novinkami, které u CT jsou. Když jsem začal hrát PT tak mě MP opravdu vzal, i když měl plno chyb a nedomyšlených věcí, byl to prostě MP. Někdy bohužel nevyšly úmysly UbiSoftu, udělat stealth akci po internetu, protože ve většině případů se hra zvrhne v jakýsi masakr, který zdaleka nepředstavuje stealth akci. Není to díky tomu, že by MP byl špatný, ale hráči na serverech jsou „většinou“ nesehraní a každý prostě chodí jinam a můžete na něj řvát jak chcete. Pro americké nebo pro hráče, kteří umí výborně anglicky to není žádný problém, ale pro čechy, kterých je na MP PT opravdu tak málo, že by se to dalo spočítat na jedné ruce je to obtíž. Někdy samozřejmě i ta angličtina nepomáhá, já se několikrát snažil a doslovně jsem i řval na spoluhráče ať nedělá plno „volovin“ a drží se mě a kryje mě. Opravdu někteří hráči mi na MP připadají, že hru naprosto nechápou a chtějí si jen zmagořit. To se bohužel ani u CT nezměnilo J.

Rozdílné HW nároky:

Co se týče grafického vzhledu, tak i opět je oproti SP horší, ale engine je u CT podstatně vyladěnější. Pokoušeli jsme se pustit MP PT na jakýchkoliv sestavách, při čemž nejvyšší byl AMD Athlonu 3000+, 1 GB RAM, ATI 9600Pro a MP běžel sotva na 800×600 při low detailech. Při tom graficky se PT nemá zase čím chlubit a HW nároky, které asi neexistují a to celé kazí a tak si většina hráčů zkusí hru na 640×480 (lépe 800×600) na low. Když teď začnu mluvit o běhu CT nebudete snad věřit co čtete. Graficky CT doznal velkých změň a vyladěnost enginu také. PT spustím na svém AMD 2.6 GHz, 1 GB RAM, Asus Radeon 9600XT na 800×600 při LOW a betu CT jsem spustil na 1024×768 na HIGH. Určitě nevěříte co čtete, ale je to opravdu tak.

Pohyby Mercenaries:

Zde to také není tak horké, vlastně v pohybech není nového vůbec nic. Opět pohyby jako v každé first person střílečce. Pokud budu počítat pohyby, nebo-li pohyby v boji na blízko tak už zde pár novinek máme. Ale abych pravdu řekl, mně osobně se nové pohyby v boji na blízko u Merců líbí, ale je jich až moc. Nový pohyb je jediný v boji na blízko, ale dá se použít několika způsoby. Jako prásknutí pažbou do hlavy, prásknutí s rozběhem, a jako poslední….otočka se zbraní o 360 stupňů. Když vezmeme ten rozběh a nebo prásknutí bez pohybu, to už jsme tu měli v podání Pandora Tomorrow (PT), ale zde protivníka pošlete k zemi a zde přijde opět nový chvat. Ve chvíli kdy pošlete protivníka k zemi můžete na něj stejným tlačítkem (use) skočit, dát zbraň k hlavě, chvíli se mu vysmívat a potom mu zlomit vaz. Jako další pohyb patří otočka. Pokud vás váš parťák upozorní, že máte Spie v zádech, stačí být otočen zády a dát opět (use) a tím aktivujete otočku, kdy se Merc ožene zbraní a otočí celý dokola. Opět to má takový účinek, že se Spie složí na zem. Co se mi, ale opravdu nejvíce líbilo, byla změna na kterou jsem výše nadával. Když vás Spie zparalizuje a pokusí se na vás v tom momentě skočit, už vás to nepošle k zemi, ale zabije to Spiese. Když na vaši hlavu skočí jen tak bez zparalyzování a chce si počkat až budete vstávat, že vás zabije skokem, udělá to naprosto to samé a tohle je opravdu věc na kterou jsem čekal, že se stane. Taková oprava byla opravdu na místě. Když to shrneme, tak každý charakter dostal něco. U spies to byly nové pohyby a u Merců zase pár vymožeností z boje na blízko. Opravdu každý má něco, ale ruku na srdce. Mercenaries toho mají až příliš a opravdu už jen ty boje na blízko tvoří několikanásobnou převahu, když tomu přičteme zbraň a tazer, výsledek je šokující.

Zbraně a výbava u Spies:

Opět zde máme standart, který nepřináší opravdu nic nového, jen délku účinkování a nebo dostřelu. Samozřejmě ve verzi beta nebylo mnoho věcí na vyzkoušení a tak pokud se mýlím tak se „omlouvám“ ale opravdu jsem nenašel žádnou pořádnou změnu co se týče u výbavy. Jedinou změnou je Camo Suit, nebo-li amatérsky řečeno, neviditelnost. Při které se opravdu nesmíte rychle hýbat, aby se nezrušila, ale v tmavých místech nebo v místech kde je méně světla to pomáhá a kolikrát si vás Merc nevšimne, ale zase bohužel na stranu Merců, mohou vás vidět pokud mají EMF vidění, což se používá často. Jako další změny jsou už jen, jak jsem výše řekl doby účinkování, to platí třeba u paralyzující pušky, smoků, chart granátů apod.

Zbraně a výbava u Mercenaries:

V PT vám stačily základní vidění jako EMF a nebo pohybové vidění, dále baterka, laser, miny, spy trapy apod. Nevidím důvod proč to měnit a něco přidávat, ale UbiSoft to vidí jinak a zde v mnoha ohledech opět vše proti spies. U CT máte na výběr už Proxy minu, Laser minu a otrávenou minu, která vám po troškách ubírá váš health a hodně očekávanou plynovou masku. Opět i zde je tazer, který tu by naprosto nechyběl, pak zde máme ještě rozšířený výběr zbraní. Mně osobně vyhovuje zbraň základní jakou mají Mercové v PT a naprosto nechápu proč tam přidávali nějakou UZI a co hůře, brokovnici!! Zbraň UZI mi ani tak nevadí, jako brokovnice, která je opravdu neférová, sice má dosah na malou vzdálenost, ale mapa kterou jsme hráli byla v budově a brokovnice měla devastující účinek. Zde padlo na UbiSoft nejvíce nadávek a potom když jsem zakládali servery museli jsme každému psát pořád zprávy „no shotgun or kick“ protože se to opravdu nedá hrát. Když to vezeme matematicky. Shotgun+tazer+pohybové vidění+otočka+knock-out s rozběhem, nemusím být matematický génius, abych pochopil, že je to prostě „debilní“. Jakoby UbiSoft měl něco proti charakteru Spies, protože Mercenaries dostalo opravdu mnoho novinek oproti PT. Mně se zdálo, že až na tazer to bylo v PT rozhodně vyrovnávané, ale v CT mají obrovskou převahu Mercenaries.

Módy, cíle a mapy:

Jak už jsem výše psal cíle/módy v PT tak zde napíšu co je nového v CT. Zde jsou módy Disk Hunt, kde jsou po mapě rozloženy Disky a tým spies je musí posbírat do určitého počtu a času. Zde se disky nikam nenosí nýbrž je máte stále u sebe a tak je nejlepší brát jich každý z týmu vyrovnaně, protože když posbíráte sám 10 disků a zabijí vás, musíte vše nasbírat znovu. Jako dalším módem je Story Mode, zde se spies musí opět jako v původním dílu nahackovat do počítače, nikoli do bomby ND133 jako v PT a v časovém limitu, který je u každého PC různý a vše z počítače vymazat. Jako posledním módem, který zde je DM i když pro stealth akci se to opravdu nehodí. Zde UbiSoft vyhověl těm lidem jak jsem řekl výše, co prostě mají tendenci chodit kam chtějí a jen dělají kraviny. Ale zase jako vždy, Spies opravdu v obrovské nevýhodě. Matematicky zde už nic rozebírat nebudu, ale jestli mají mít Spies jen Flash Bang a paralizér, dále jen temrovizi a noční vidění proti EMF vidění, brokovnici, tazeru a otočce šanci tak já jsem Sam Fisher. Co se týče map v CT těch bude 11, bude 6 nových map a 5 z PT předělaných do MP CT kvůli pohybům a grafice.

Závěr srovnání:

Oba dva MP ať už Pandora Tomorrow nebo Chaos Theory mají něco do sebe, PT na to že byla první má novinek a vymožeností méně oproti chaosu, ale má něco čím ji CT netrumfne. Je to „revoluce“ protože MP PT byl opravdu revoluční a nyní přichází to samé sice s novinkami. Něco jsem v CT přivítal, ale něco bych zase naopak nechal tak jak tomu bylo v PT, protože ne vždy je všechno nové dobré.

A na závěr? Pár informací o coop hře!

Chaos Theory má ještě k SinglePlayeru, Multiplayeru také Coop Hru, která je ve Splinter Cellu poprvé. Bude se jednat o hru dvou agentů bojující proti počítači. Zde to bude chtít opravdu velké zkušenosti a rozhodně projitý Singleplayer. Coop si budete moci zahrát po LAN nebo prostřednictvím internetu přes Ubi.com a to jako majitelé PC, tak i PS2 a XBoxu. Coop chce hráče donutit k vzájemné spolupráci, ono to vlastně jinak ani nejde a pokaždé bude člověk potřebovat jeden druhého. Levely jsou navrženy tak, aby jimi hráč sám neprošel a úkoly jsou také dány pro dva. Zde budete moci prostřednictvím mikrofonu probírat další postup ve hře, volání o pomoc, domlouván na strategii atd., samozřejmě v tichosti, protože vás mohou protivníci slyšet. Co se týče komunikace, ta by prý měla být realistická a znít jako skutečná vysílačka, zatím je to ale nepotvrzené info. Coop by dále měl zahrnovat 4 unikátní mise, které budou stejně jako Singleplayer vyprávět příběh, jenž má být paralelní k událostem v SP hře. Hrát se bude za dva mladší agenty, nikoliv za Sama Fisher, aby nedošlo k hádkám. Co se týče umělé inteligence, ta se bude v coop od SP hry lišit. Bude lépe propracovaná a protivníci budou volat o pomoc dalšího parťáka, ale nejdřív zhodnotí situaci a rozhodně nepočítají s jedním vetřelcem. Pokud spatří oba dva vetřelce už nestačí nic jiného než vytáhnout zbraň a zachránit si život, ale samozřejmě i protivníci nenechávají nic náhodě a začnou po vás střílet. Další věci o coop hře a MP budou brzy……